Lucrând o bună bucată de timp în presă, am luat de-a lungul anilor parte la (cam) toate tipurile de evenimente, majoritatea cu invitați de ordinul sutelor. Fie că a fost vorba inițial de lansări de produse sau conferințe, mai târziu de evenimente mondene și concerte sau de gale caritabile și petreceri private, am învățat că niciun eveniment nu seamănă cu altul, dar că regulile de profesionalism trebuie să rămână aceleași.
Spre deosebire de fotografia de familie sau de cea publicitară, organizatorul poate cere furnizarea foarte rapidă a fotografiilor (pentru a fi publicate în presă sau social media, de exemplu), ceea ce crește gradul de dificultate și de atenție. Primul și, adesea, unul dintre cei mai importanți pași este documentarea: câți participanți sunt așteptați și, dacă este cazul, care sunt ”vedetele” evenimentului, cum arată locul, dacă este lumină suficientă, ce suprafață și ce cornere sunt amenajate pentru fotografii, programul și momentele-cheie, care este conceptul și cum este creionată identitatea de brand a clientului.
La fel de important este ce își dorește acesta, fotografie de panou sau mai degrabă instantanee ce redau atmosfera și emoțiile participanților? În acest ultim scenariu, cel mai complex, consider că este esențial ca fotograful de eveniment să fie în permanență alert, să nu piardă acele momente spontane care, în final, pot genera cele mai reușite instantanee. Toate acestea, păstrând discreția, poate chiar nefăcându-și simțită prezența în rândul invitaților, dar fiind întotdeauna acolo unde este solicitat.