Fotografie publicitară

Se întâmplă să fiți dezamăgiți de cum arată un produs comandat online atunci când deschideți coletul, față de poza de pe site? Ei bine, de vină este nu numai magazinul, ci și fotograful responsabil – care trebuie să fi fost unul foarte priceput. Pentru că, într-adevăr, un bun fotograf de produs va reuși să transforme un obiect banal într-unul cu totul deosebit. La polul opus, puteți avea un site de e-commerce cu produse unicat, de mare calitate – dacă nu sunt însă puse în valoare corespunzător, potențialii cumpărători le vor trece cu vederea.

În comerț, aspectul chiar contează, iar o fotografie de produs bună vinde, fie că destinația sa este prezentarea pe un magazine online, pe ambalaj, într-un catalog, o revistă, o broșură sau o reclamă outdoor.

Avantajul este că, spre deosebire de fotografia de eveniment sau fotografia de familie, unde momentele sunt nerepetabile, aici se pot trage un număr mare de cadre, din ipostaze diverse. Și totuși, de ce pe un site sau într-un catalog un obiect va arăta mult mai atrăgător decât pe un altul? Diferența de la un fotograf de produs la altul constă, pe de o parte, în gustul estetic al acestora, în găsirea unghiurilor potrivite, dar și în cunoștințele lor: produsele care lucesc sau cele de sticlă sau de aluminiu, de exemplu, necesită o tehnică aparte de fotografiere. Și, la fel de important, în capacitatea de a creiona o poveste chiar și în jurul celor mai comune obiecte.